Finnair poinformował, że wymienia około 1 700 pokrowców na fotele w ośmiu airbusach A321, a sześć z nich powróci do eksploatacji w ciągu tygodnia. Linia oczekuje, że wszystkie osiem maszyn powróci do latania do końca miesiąca. Fińskie linie tymczasowo zawiesiły eksploatację tych samolotów 13 października po otrzymaniu informacji od producenta pokrowców na fotele, że wpływ prania na ochronę przeciwpożarową pokrowców nie został zweryfikowany w wymagany sposób.
Pokrowce na siedzenia, których dotyczy problem, zostały wyprodukowane przez długoletniego partnera linii Finnair na podstawie specyfikacji dostarczonych przez oryginalnego producenta foteli.
Pokrowce zostały wyprane zgodnie z informacjami otrzymanymi od producenta siedzeń. Fotele są zazwyczaj prane co dwa lata i jest to standardowa metodą czyszczenia foteli samolotowych, która jest stosowana w całej pozostałej flocie przewoźnika. W wyniku tej sytuacji Finnair musiał od 13 października odwołać około 70 lotów, co wpłynęło na plany podróży około 11 tys. klientów.
- Bardzo przepraszamy za niedogodności i utrudnienia, jakie spowodowało to naszym klientom. Bezpieczne wykonywanie lotów jest podstawą wszystkiego, co robimy. Gdy otrzymaliśmy informację, że wpływ prania na ochronę przeciwpożarową pokrowców siedzeń nie został zweryfikowany w wymagany sposób, stało się jasne, że samoloty muszą pozostać na ziemi do czasu rozwiązania tej kwestii – powiedział Pekka Korhonen, wiceprezes ds. operacji technicznych w Finnair.
Obecnie montowane są nowe pokrowce na siedzenia, aby samoloty mogły powrócić do służby. Pierwszy samolot już wznowił loty, a Finnair spodziewa się, że wszystkie osiem maszyn powróci do służby do końca października. Nowe pokrowce są dostarczane przez kilku dostawców.
Aby wesprzeć braki we flocie, Finnair wynajął dwa samoloty (od linii DAT) wraz z załogą do obsługi części swojej sieci połączeń. Jednak do czasu ponownego powrotu pozostałej floty A321 nadal mogą występować pojedyncze odwołania lotów. Jak informuje fińska linia, pasażerowie mogą również doświadczyć overbookingów lub zmian w linii obsługującej lot, ale skontaktuje się ona bezpośrednio z tymi, których dotyczą zmiany w lotach.